wtorek, 25 października 2016

MAGAZYN ,DIETA BEZGLUTENOWA, PRZEPIS NA CHLEB GRYCZANY

   

  Jak już mówiłam, dostałam propozycję pisania w magazynie internetowym który wkrótce zacznie swoją działalność. Strona jest w wersji alpha dopiero tworzymy wstępne artykuły , ja sama jestem w trakcie pracy nad kilkoma. Jeśli chcecie podeślę wam linka klik . Możecie poda adres e-mail i zostaniecie poinformowani o starcie . 
   Jestem meeega podekscytowana i nie mogę się doczekać pracy w grupie hi5.life :D Jednocześnie się stresuję bo nie wiem jak sprawdzę się w roli redaktora ... mam nadzieję nie wyrzucą mnie na zbity pysk :D 


   Może trochę o zmianach teraz . Zmieniam całkowicie swój jadłospis . Zauważyłam  że pomimo tego iż nie jem wiele złych rzeczy , ćwiczę itp, to tyje w ekspresowym tempie . Starałam się zaobserwować po czym czuję się źle a po czym dobrze , ile kalorii potrzebuje mój organizm a ile nie . Gdy jadłam ok 2000 kal dziennie czułam się fatalnie bolał mnie brzuch , chciało mi się spać , samopoczucie było fatalne w ogóle było źle . Wiem że to co teraz napiszę może być kontrowersyjne, ale ucięłam jadłospis do 1000-1300 kcal - wtedy też  nie było idealnie ale o wiele lepiej . Dlatego wyeliminowałam po części glukozę , nie potrafiłam z niej całkowicie zrezygnować gdyż pszenicę , żyto , owies itp bardzo lubię . Ale nieświadomie przestałam jeść jakiś czas chleb i przetwory mączne , i miałam okres gdy zaczęłam spożywać sam ryż  ,powiększyłam   ilość zjedzonych warzyw, , kukurydzy, fasoli i orzechów, ryżu , białka jakim są ryby i kurczak . Czułam się wtedy wspaniale . Podczas rozmowy z przyjaciółką, uświadomiłam sobie że bardzo prawdopodobne iż mam uczulenie na gluten, co jest warte zbadania ale chcę spróbować odstawić to . Prawdopodobnie rozpocznę dietę Azjatów :D oni mogą jeść ile chcą , obiad przeciętnego Azjaty wynosi więcej potraw i składników niż ilość  tego co spożyliśmy w ciągu dnia . U nich podstawą są rzeczy pikantne i zielona herbata, a to wszystko przyspiesza metabolizm . Jedzą dużo ryżu warzyw , ryb itp , większość kobiet jest tak chuda, ze u nas byłoby  to chorobliwe, a u nich  wygląda zdrowo i do tego ładnie .  "to kwestia genów o czym ty gadasz" zakrzyknął tłum :D po części tak ale przyjrzałam się temu co jedzą dlatego sama rozpoczynam ten sposób odżywiania. Zdrowy to jeszcze przepyszny :D

    Nie jestem ekspertem ale w tym tygodniu  dodam prę przepisów na potrawy bezglutenowe i typowo azjatyckie .Poniżej jeden z moich przepisów .


Uwielbiam chleby wyrobu własnego dlatego podam Wam przepis na chleb gryczany oczywiście bezglutenowy :D Zdjęć chwilowo nie mam ale gdy tylko będę robić go ponownie , pochwalę się jak wyszło :)


 500 g mąki gryczanej 
 130 ml mąki jaglanej
 130 ml mąki ziemniaczanej
 630 ml wody 
 2 łyżki siemienia lnianego
 2 łyżki suchych drozdzy
 1 łyżeczka soli
 2 łyżeczki miodu



  Wsypać wszystkie składniki suche do miski, wymieszać razem z woda i wymieszać mikserem . Ja mam taka zasadę, że zakalce lubią dokładne wymieszanie także ostrożnie :D Następnie  masę przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i mąka formy . wsadzić nasz jeszcze niewypieczony chleb i postawić pod przykryciem (najlepiej kawałkiem tkaniny) na około 40-50 minut . Nastawić piekarnik na 185 stopni i piec 40-50 minut .




   

Brak komentarzy: